6.04.2009

bir kurda garantili delilik

benim gibi zahmet edip üç kur birden almanıza gerek yok.. zira kendileri bir kurda en sabırlı taşı bile çatlatabilir kapasiteye sahipler..

adres uzunca bir zaman önce bahsettiğim şu ingilizce kursu..

27 kasımda kayıt yaptırdım ve "en geç iki haftaya" kadar başlayacağı söylemelerine rağmen, bu sene nasıl olduysa (çünkü diğer senelerde farklı tarihlerde oluyor, öngörememeleri gayet normal..) yılbaşı ve christmas arka arkaya denk düşüp, kursun başlama tarihini 19 ocak'a kadar erteledi..

19 ocakta sınıfım açıldı..

kayıt yaptırırken ilk sorduğumuz sorulardan biri olan "Hintli eğitmen yok değil mi?" sorusuna yanıt olarak aldığımız "kesinlikle hayır" idi ama "kesinlikle hayır"ın anlamını biz yanlış biliyor olacağız ki, eğitmenimiz sınıfa girdiğinde ve Hintli olduğunu söylediğinde gerçekten çok şaşırdık..

10 günlük itirazlar sonunda eğitmenimiz değişti..

13 martta aldığım kur sonuçlandığında eğitmenimizle konuşup 23 martı bir üst kur başlangıcı olarak kararlaştırdık..

tarihi kesinleştirmek için 13 marttan önceki hafta ve sonraki diğer haftalar kursu aradığımda aldığım yanıt ise (bazen kibarca bazen de azarlarcasına) hep bir sonraki hafta başlayacağı idi.. aynı geçtiğimiz hafta yeni kurun 06 nisanda başlayacağını söyledikleri gibi..

gelelim bugüne.. bugün 06 nisan ve ben kursumun 13 nisana ertelendiğini öğrendim..

27 kasımdan 13 nisana kadar geçen sürede üstün bir performansla ancak sekiz haftalık bir eğitim almayı başarabildim..

gelelim satır aralarına..

bunca zaman boş boş kur tarihini ertelemelerini beklemedim tabii ki..

daha kursa başalmadan önce kaydımı iptal ettirmek istedim, buna hakkım olmadığını öğrendim.. verdiğim peşin parayı çoktan harcamışlardı herhalde..

sözleşmemi görmek istedim, göstermemek için ellerinden geleni yapıp bana kopyası olduğundan bile emin olamayacağım boş bir sözleşme örneği gösterdiler.. bu sözleşmeye göre ölmediğim ya da sakat kalmadığım sürece paramı geri almam mümkün değil.. memnuniyetsizlik gibi bir hakkım yok yani..

yeni sınıf açmakta geç kalmalarının sebebini ise boş sınıfları olmamasına bağlıyorlar ama İstanbul'da yaşayan herkes, tüm metro çıkışlarında ve alışveriş merkezlerinde hatta sokaklarda English Time'ın kendini pazarlamaya devam ettiğini bilir..

ben hızlandırılmış şekilde ingilizce öğrenmek isteyen biri olarak, çalıştığım halde hafta içi 5 gün akşamları kursa gitmeyi göze almıştım.. kurları alırken konuştuğum English Time yetkilisi bayan en geç haziran gibi kursumun biteceğini söylerken bugün artık bunun mümkün olmadığını hatırlattığım English Time yetkilisi bayan ise son kuru almayıp, yazdan sonra almam önerisinde bulundu bana.. çünkü başlayacak kurumun ne zaman biteceği konusunda ne yazık ki hiç bir fikri yok.. çünkü hala kurumun 16 nisanda başlayacağı kesinleşemedi.. madem taahüt ettiğiniz tarihte kurs bitmeyecek, neden ben kendimi bu kadar yoruyorum değil mi?

oysa ki yaz için orta seviyede ingilzce öğrenmek ve yaz sonunda başka bir kursa başlama hayalim vardı..

şimdi ise sıfırın altında bir moralle, ne yapmam gerektiğini söylemelerini bekliyorum..

6 yorum:

Neşe pınarı dedi ki...

Lanet olsun içimizdeki ingilizce sevgisini insanı sinirden hoplatarak öldürme cabalarına..haklısın arkadaşceyizim,arkamda sinirden tepinirken sana nası hak vermem =( sen pek razı gelmedin ama herzaman teklifim geçerli,
bir monotoftur,
bir yumruktur,
bir tekmüktür..
her zaman yanındayız.

umut dedi ki...

Beşiktaşta oturuyor iken hergün yol üzerinde reklam yaptıkları için bende merak edip bir görüşeyim demiştim kendileriyle... Uzun süren bir kurs tanıtımı, fiyatlar, fiyat indirimleri, 3 gün içinde başlarsam ne kadar kaçar başlamassam ne kaçar gibi sadece para odaklı bir tanıtım faslından sonra kendisini müdür olarak taktim eden arkadaşa ingilizce biliyor musun gibi beklemediği bir soru sormuştum! Aslında benim bilmem önemli değil falan filan diye saçmalayama başladığında ne kadar süredir orada çalıştığını sorup iyice içinden çıkılmaz duruma soktuğum arkadaş hebe hebe büüvvy düüt dütt derken ben çoktan evde biramı yudumluyordum, sanırım o an yurtdışına çıkış kararı aldığım andı!

umut dedi ki...

2 senedir orda çalışıyormuş.

2bi dedi ki...

şimdi canımın içi öncelikle geçen zamana geçmiş olsun dileyerek başlıyorum..biraz sıkıcı olmuş..sana bu tarzda bi kursun müdürü olarak önerebileceğim bikaç şey var bizim buralarda çok işe yarıyor..öncelikle bu tür kurumlar önce ilçe sonra il bazında milli eğitimlerce denetleniyorlar dolayısıyla hangi ilçeye bağlıysa git şikayet et..vazgeçme hakkın her zaman var bide tüketici dernekleri bu tür şeyleri çok yakından takip ediyorlar gidip başvurduğunda tabi elinde sözleşme örneği olmalı 15 günde yasal işlemi başlatıyorlar yani mahkeme uzun sürse de sonuç alıyosun..cazgırlık yapmak lazım yarı özel kuruluşlar tehdit et :)
ben bu arada izmirde english academy ye gitmiştim çokta memnun ayrıldım ondan öncede amerikan kültür derneği deneyimim vardı o da gayet iyiydi seninki biraz şanssızlık olmuş ama bence hakkını aramalısın taahhüdü ihlal ciddi bi suçtur gaza getirmiş gibi olmayayım :))))) hadi kal sağlıcakla bozma sinirlerini bak bahar gelmek üzere..

winmaker dedi ki...

bir hintli'den ingilizce öğrenme şansın varken, bunu elinin tersiyle itip, bize şukkadarcık eğlenceyi çok gördün di mi, cık cık....

suiwar dedi ki...

ay vud lattu baaaaay aaa handıbımıgar..