16.04.2009

bazen ben anlamıyorum

Garanti Bankası yaklaşık 1 ay kadar önce "ekonomik canlandırma paketi"ni piyasaya sürdü.. banka söylemlerine alışığız zaten.. ama bu sefer evlenen, tatile çıkan çiftler, yurtdışında eğitime giden gençler yerine daha farklı bir yol denediler.. ekonomik kriz içerisindeki bir ülkenin, memleketimizde pek sevilen başkanının bir benzerine "ah keşke bu banka bizde olsaydı" yakarışıyla o malum ifadeyi takındırdılar.. sırf bu reklam için A bankasından kredi almak varken Garanti Banka'sından kredi almaya karar veren var mı bilemiyorum ama reklam panoları canımı sıkıyor.. "Garanti yeşili" tonda hafif eğik başını göğe kaldırmış malum başkanın yeşermiş hali tüm durakları süsler oldu.. adım başı o bakış.. derken banka geçtiğimiz günlerde faiz oranını %0,98 e düşürdü ve işte gene o adam.. adım başı.. "Garanti yeşili".. onunla gözgöze geldiğim kadar kimseyle göz göze gelmiyorum son günlerde..

bir de üzerine MediaCat Nisan sayısında malum kişiyi kapağa taşıdı.. kapakta olması değil canımı sıkan.. kapattaki tasarım.. MediaCat'ın açıklamasına göre durum şu; Mustafa Kemal Atatürk nasıl liderliği ile Türk Milleti'ni ayağa kaldırarak ileriye taşıdıysa, Obama'nın da aynı şeyi Amerikalılar için yaptığını vurgulayan tasarım sanatçımız, yenilikçilik ve yol göstericilik bakımından Obama'nın da Atatürk'ün yolunu izlediğini bu kapakla anlatmak istiyor.. beni rahatsız ediyor bu görüntü.. canımı sıkıyor.. iğreti oluyorum.. elimde değil..

sizi bilmiyorum ama ben bu haberleri okurken utanıp kızarıyorum..

3 yorum:

gökçekız dedi ki...

ben de bu konuda bi yazı yazayım diye kıvranıyorum ne zamandır, ancak yazarsam, sert yazarım diye
kendimden korktuğumdan, yazmıyorum.
aynı iğretiliği, basitliği, tükenmişliği alıyorum ben de o iğrenç tasarımlardan..
bi ülke, bir tarih, bir his, bir kişi, bir toplum ancak bu kadar basite alınır herhalde..
niye benim Atatürk'ümün yerine koymuş ooo-bama'yı?
niye kirletiyor?
reklam için mi? düşük faiz için mi? para için mi?
niye??
"haaaaa bu yüzdeeeennn" dedirtecek kadar iyi olan amaç ne????
biz mi salağız, herkes salağa mı yatıyor bilmiyorum..bi terslik var...
kesiyorum.

lunawar dedi ki...

aslında bu yazı defalarca yazıldı silindi..
rahatsızlığım geçti sandım.. geçmedi..
bu kadar uzun süre geçmeyince.. böyle oldu.. en yalın.. en sakin haliyle..
ama.. sen yazsan.. güzel yazarsın biliyorum ben..

Nilo dedi ki...

Ya gerçekten nedir bu ya...
Saçmalığın daniskası...