1.12.2008

Calgonsuz hayat, oh ne rahat

uzun zamandır canımı sıkan çamaşır makinası sorununa kendimce bir çözüm buldum..

öğrenciliğimde uzun yıllar Bursa'nın soğuk sularında elde çamaşır yıkamış biri olarak, çamaşır makinam evdeki en sevdiğim eşyalardan biri.. geldiği gün utanmasam sarılıp ağlardım heralde.. montajını yapan amcayı da ayrı bir sevmiştim.. gözlerimde sponge bob ışıltısı, hayran hayran izlemiştim makinayı nasıl kullanacağımı anlatışını..

dört senedir makinam bana hiç sorun çıkarmadı.. ama son iki senedir sıkma yaparken hem çok sarsılıyor hem de sesi kapalı kapıları aşıyor..

bir kere kullandığım ürünün alternatifsiz bir ürün olması yalnız başına çok can sıkıcı bir durum.. hem, reklamlarda söyledikleri şeyleri de yaptım.. illa ki her yıkamada Calgon kullandım.. kesinlikle Calgon'dan başka kireç koruyucu kullanmadım.. dört senedir Calgon'a verdiğim para da neredeyse bir yeni makina alacak miktara ulaşınca.. kendimce yeni çareler aramaya başladım.. ilk aklıma gelen de hani şu çaydanlıklar için kullandığımız "kireç çözücü" sıvılar oldu.. makinayı 90 dereceye ayarlayıp, deterjan gözüne de bir su bardağına yakın kireç çözücüyü doldurdum..

şimdi mi??!!

makinam yeniden yepisyeni oldu..

6 yorum:

suiwar dedi ki...

Nasil yepisyeni? şimdi azmi sasiliyor? peki ya isitmasi eskisi gibi mi?. Biraz acar misiniz?

lunawar dedi ki...

daha önce yüksek ısıda çamaşır yıkadığında, makinanın atık su borusundan akan suyun buharı olurdu.. sonraları pek buhar göremez oldum ben.. şimdi yeniden atık borusundan akan sudan buhar çıkıyor..
bu da eskiye göre daha iyi ısıttığını gösteriyor makinanın..
tabii ilk günkü gibi mi onu bilemem ama ilk günküne yakın:)

winmaker dedi ki...

Sayın site sahibi, benim de dizlerimde kireçlenme var. 90 derecelik suya kireç dökücü ekleyip içinde beklesem, kireçlerim çözülür mü acaba? Yoksa suya biraz da soğan ve havuç ekleyince külbastı mı olurum? Teşekkürler şimdiden.

lunawar dedi ki...

Sayın okuyucum..
Öncelikle yaş kaç diye sormak istiyorum..
yaş kaç??
Zira "süt" kıvamında değilseniz külbastınız mundar olur yenmez..

winmaker dedi ki...

Neyse, anladım ben sizi site sahibi. Kireçlerime burda da derman bulamadım. Halbuki çok içip az yazar bir filozof demişti ki; "insan çamaşır makinesi gibidir, içi ne kadar temizse, o kadar uzun ömürlü olur". Yalanmış, insan çamaşır makinesi gibi değilmiş.

lunawar dedi ki...

güzelim önermeyi nasıl yalanladınız sayın okuyucu, ben bi türlü anlayamadım:))