28.12.2008

bir cumhuriyetçinin eğitim kösteği

bu sene kardeşim üniversiteyi kazandı.. biz de her sene İstanbul Büyük Şehir Belediyesi'nin üniversite öğrencilerine verdiği eğitim desteği için aday olduk.. başvurular internetten yapıldı, bilgisayar ortamında hak kazanan öğrencilerin belirleneceği duyuruldu, bir süre sonra da başvurumuzun kabul edildiği, kardeşimin eğitim bursu almaya hak kazandığı haberi maille bildirildi.. gerekli evrakları teslim ettikten sonra, bursun ödeneceği tarihi beklemeye başladık..

bu arada ana muhalefet partisi CHP, Anayasa Mahkemesi'ne, belediyelerin eğitim bursu vermesinin önünü açan maddenin iptali için dava açtı..

CHP'nin başvurusu koşullar gözardı edildiğinde yerinde bir fikir olabilir..

14 senedir verilen bu burslar için açtığı davanın tam da belediye seçimlerinden birkaç ay önce olması ne yazık ki beni iyi niyetli düşünmekten alıkoyuyor.. bunun yerine;

*geçerli bir gerekçe göstermeden İstanbul'un kaldırım taşlarının senede bir kez sökülüp, yeniden döşenememesiyle ilgili ya da

*başvurusuz, koşul gözetmeden kömür yardımı yapılmasını engelleyen ya da

herneyse..

ancak; İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden burs alan öğrenciler bilir ki, bu bursu alabilmenin şartlarından biri başka bir kurum ve/veya kuruluştan burs almıyor olmaktır.. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden burs almak için başvurup burs almaya hak kazanan 50bin öğrenci, bu sene burs alacakları düşüncesi ile başka burs arayışı içine girememiştir.. CHP'nin açtığı davanın Anayasa Mahkemesi'nce kabulü ile birlikte bu 50bin öğrenci şuan kendini forumdan foruma atarak, bir duyum, bir söylenti peşinde, bir umut dolaşmaktadır..

bunun dışında burs almaya hak kazanan öğrencilerin en azından bu sene bu yasadan muaf tutulmaması da ayrıca bir haksızlık kanaatimce.. çünkü yasa burs vermek isteyen kurum ve kuruluşlara burs veremeyeceklerini söylemiyor, verecekleri bursu Kredi ve Yurtlar Kurumu'na aktarmalarını söylüyor.. Bursların tek elden dağıtılması haksız yere burs alanların önünü bir miktar kesecek çünkü..

İstanbul Büyük Şehir Belediyesi 27 Aralık tarihinde "dar gelirli ailelerin yarınlarının umudu olan siz değerli üniversiteli gençlerimize yukarıda belirtilen sebeplerden dolayı eğitim yardımı yapamayacağımızı üzülerek bildiririz.." yarı demogojik son sözüyle bu konuyu kapattı..

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, "Yasal düzenleme yapılmadan mağduriyetlerin giderilmesi mümkün değil. Yasa çıkarma, TBMM takdirinde. Ama biz hükümet olarak, yasal düzenleme yapılması konusunda üzerimize düşeni yapacağız. Bu yönde yasal çalışma yapacağız. Öğrencilerin maduriyetini lehe çevireceğiz." dedi..

söylentilerin sonu gelmeyecek gibi.. açıkçası, CHP muhalefet yapmaya o kadar alıştı ki, birgün bir mucize olur da iktidara gelirse gerçekten ne yapacağını bilemeyecek gibi geliyor bana..

her ne kadar haketmeyen öğrencilerin bu yardımı aldığını iddia edilse de sonuçta bu yardım öğrencilere yapıldığı sürece ben haketmeyenlere kendimce gözyumabilirdim.. keşke CHP de öyle yapsaydı ya da yukarıda dediğim gibi yaptığı işin sonunu getirip bu 50 bin öğrenciyi böyle üzmeseydi..

1 yorum:

Mete Tandoğan dedi ki...

Evet.. Ben de aynen sizin gibi biliyordum.. Ben de aynen sizin gibi isyan ediyordum.. Çünkü ben de o bursu alamayanlardan bir tanesiyim..
Taa ki Kemal Kılıçdaroğlu okulumuzda konferansa gelip, kendisiyle yüz yüze konuşuncaya kadar..
CHP'nin iptalini istediği şey nedir biliyor musunuz? Son sene yapılan düzenleme ile üniversitelerin öğrencilerine burs verme yetkisi kaldırılıyor. Tek burs odağı seçimlerden önce belediye* haline getiriliyor. CHP de diyor ki, hayır olmaz, belediyeler de versin, üniversiteler de versin. Kısıtlamak olmaz..
Akp hükümeti ve medyası ne yapıyor? CHP bursların iptalini istedi yaygarası.. Yani olay bize söylenenin tam tersi..
Ya da hadi diyelim CHP gerçekten iptal ettirmek istedi öğrenci burslarını.. Daha anayasa mahkemsi onaylamamış, yasa çıkmamış, Bursa belediyesi ve bir çok belediye burslara devam ederken, yasal olarak buna hakları varken bazı belediyeler özellikle izin dağıtmadı burslar.. İBB gibi..
Hadi diyelim ki yasal engelleri de sorun etti bunlar, yok öyle bir şey de.. KYK açıklama yaptı, Belediyeler burs paralarını ve listelerini bize versinler, biz onlar yerine dağıtalım öğrencilere.. Ses çıktı mı? Yine çıkmadı..
Kimin burs verme konusunda samimi, kimin seçim fırsatçısı olduğunu umarım biraz olsun anlatabilmişimdir.
Teşekkürler.