13.08.2009

tatil dönüşü süprizi

















tatile gideceğimiz akşam, otobüse binmişken ve daha İstanbul'dan çıkmamışken, öyle bir yağmur yağdı ki.. balkondaki bütün fidelerim kırıldı zannettim..

ama kuzenim onlara çok güzel bakmış.. üşenmemiş gelip sulamış.. resimde gördüğünüz, biberlerin 2. hasadı.. domateslerin daha ilk.. ama bunlar beklediğim pembe domatesler değil.. onlar kocaman çiçekler olarak kaldılar.. sonra da çiçekleri kurudu.. ben neden domatese dönüşmedi bu devasa çiçekler derken, PDA grubundan bana bir yardımcı geldi.. işte bahçecilikle ilgili öğrendiğim bir bilgi daha.. dışarıdan aldığımız domateslerin (çekirdekten elde edilen ya da fide olarak satın alınan) fidelerinde oluşan çiçeklerin (benim önceki senelerde yetiştirdiklerim gibi..) döllenmeye ihtiyacı olmazmış.. ama bu sene yetiştirmeye çalıştığım pembe domatesler gibi tamamen organik olanlarda döllenme şartmış.. yoksa çiçekler kuruyup gidermiş.. tabii döllenme için de arılar şart.. ne yazık ki balkonda hiç arı yok.. işte bu yüzden ikinci çiçekleri bekliyorum.. bir yöntem öğrendim.. deneyeceğim.. eğer başarılı olursam size de anlatırım..

8 yorum:

tatil dönüşü süprizi | Lunaland dedi ki...

[...] tatil dönüşü süprizi | Lunaland [...]

nelin dedi ki...

benim 3 dene minnicik bilye kadar domatımı şeyda yidi.. hemen yerine 3 dene sarı çiçek çıktı.. heyecanla bekliyom..

suiwar dedi ki...

çok güzel bi dikdörtgen yaaa... uyuz oluyorum size küçük hanım.

lunawar dedi ki...

değer mi bu kadar eziyete nelin:) 3 küçük domates için:))

Tijin dedi ki...

Taze ekmek arası domates , beyaz peynir istiyorum...

lunawar dedi ki...

zeytinli ekmek arası??

nelin dedi ki...

sarı çiçeklerden biri bayaaaa açtı bu arada.. diğer ikisi daha ufak ama sarı yaprakları belli oluyo.. inşallaaaahhhh domatese dönüşürler de, üç yeni minik kırmızı bilyem olur:) kızma sui yaw, gel sen ye bu yenilerini..

Tijin dedi ki...

olur :)